U sarajevskoj katedrali proslavljena Misa večere Gospodnje
U večernjim satima na Veliki četvrtak, 1. travnja u sarajevskoj katedrali Srca Isusova slavljena je Misa večere Gospodnje koju je predslavio vrhbosanski nadbiskup koadjutor mons. Tomo Vukšić.
S njim u koncelebraciji bio je vrhbosanski nadbiskup uzoriti Vinko kard. Puljić, generalni vikar Vrhbosanske nadbiskupije mons. Slađan Ćosić te 15 svećenika.
Na samome početku u ime svećenika, redovnika, redovnica i vjernog puka mons. Ćosić izrekao je čestitku prigodom 10. obljetnice biskupskog posvećenja mons. Vukšića koji je zaređen 2. travnja 2011. u mostarskoj katedrali. Među ostalim generalni vikar je obećao nadbiskupu Tomu molitve vjernog puka u vršenju njegove odgovorne službe.
Uvodeći u misno slavlje nadbiskup koadjutor je uz zahvale za čestitku podsjetio kako Crkva na Veliki četvrtak slavi utemeljenje dva sakramenta: euharistije i svetoga reda te da je ostavio zapovijed uzajamne ljubavi.
Prijelaz iz staroga u novog čovjeka
U prigodnoj propovijedi nadbiskup Tomo najprije je osvrćući se na evanđeoski odlomak u kojemu je Isus blagovao Pashu sa svojim učenicima podsjetio kako je to jedan od starozavjetnih blagdana kojim se Izabrani narod sjećao svog izlaska iz ropstva u Egiptu i proslavljao ga s velikom zahvalnošću Gospodinu Bogu za dar slobode žrtvovanjem i blagovanjem janjeta. Napomenuo je kako je Pasha bila važna i za Isusa te da je taj blagdan svetkovao najprije sa svojom obitelji, a kasnije i sa svojim učenicima, svojom duhovnom obitelji. „Njegova posljednja Pasha, koju nazivamo Posljednja večera, međutim nije bila samo sjećanje na nekadašnji odlazak cijeloga naroda iz teške porobljenosti u tuđoj zemlji već je, uz to, prije svega bila najava njegova izlaska iz ovoga svijeta i prelaska u bolji svijet kod Oca nebeskoga“, istaknuo je propovjednik te dodao: „Bio je to Isusov prelazak preko tjelesne smrti u vječni život. Bilo je to umiranje da bi uskrsnuo. Bila je to nova Pasha. Na Isusov način i na čelu novog izabranog naroda. Po njoj je Isus prethodnik svojih sljedbenika i sljedbenica da bismo se i mi jednom našli ondje gdje je on nakon prelaska s ovoga svijeta, jer je i otišao da nam pripravi mjesto.“
Kršćanski prijelaz
U nastavku je napomenuo kako bi kršćani u aktualnom trenutku trebali učiniti isto ono što su vršili Židovi i što je učinio Isus: izvršiti prijelaz. „Ova vrsta prijelaza u kršćanskoj vjeri i duhovnosti obično se naziva obraćenje. Duhovni prijelaz u bolje. U tom smislu bi se Pasha mogla protumačiti i kao prijelaz s jedne obale na drugu. Od 'ja' obraćenjem i poniznošću do Boga i od 'ja' prijateljstvom i dobrotom do drugoga Božjeg stvorenja. Takav prijelaz nije samo napor i odricanje, nego prvenstveno je to put u slobodu i radost. Povratak sebi izvornom. Povratak u stanje čovjeka koji je sličan Bogu kroz čišćenje nanosa što su zamaglili čovjekovu sličnost sa svojim Stvoriteljem. Radi oslobođenja od takva stanja i radi čovjekova prijelaza u bolje, Isus je na svojoj Posljednjoj večeri ustanovio sakrament svetoga Reda da bi se njegovoj zajednici vjernika mogla posredovati i dijeliti duhovna hrana, popudbina, u životnom hodu prijelaza iz jednog oblika života u drugi. Ostavio je sebe kao Jaganjca koji oduzima grijehe svijeta i daruje vječni mir“, zaključio je nadbiskup koadjutor vrhbosanski.
Zbog aktualne epidemiološke situacije i mjera ograničenja u skladu s preporukom Svete Stolice izostao je tradicionalni obred pranja.
Nakon popričesne molitve uslijedio je prijenos i pohrana Svetoga otajstva u pokrajnu lađu katedrale gdje će se vjernici tijekom sutrašnjeg dana moći doći i pomoliti pred Presvetim oltarskim sakramentom.
Na kraju vrijedi podsjetiti kako su obredi Velikoga petka u sarajevskoj katedrali u 18:00.
D. K.